Rolul macaralei în viața de zi cu zi din Timișoara

macara Liebher si tramvai vechi in faţa Palat Baroc Timişoara
Macara Liebher si tramvai vechi în faţa Palatului Baroc din Timişoara

În cele ce urmează vom scoate în evidență utilitatea acestor utilaje de ridicat și relația dintre lucrările de construcții – manevrare și Sulfatim SRL. Macaraua este parte componentă în marile proiecte din Timișoara. Indiferent că sunt „vioara întâi” sau doar elemente accesorii.

Pasarela Gelu – contribuția Sulfatim SRL

În sfârșit, după multe luni de proiectare și reproiectare, de devize și licitații, Pasajul Gelu, care face legătura dintre străzile Gelu și Crizantemei va fi refăcut. Exista într-adevăr la un moment dat, în faza inițială, un proiect care își propunea ca pasarela Gelu să intre într-un „remake” dintre cele mai serioase.

macara de inchiriat

Pasajul Gelu, construit în 1949, este unul dintre cele mai vechi poduri din Timișoara. Aflat în zona cartierului Iosefin, acesta a fost neglijat până acum (de către toate autoritățile) atât de mult încât a devenit reală problema siguranței. Astfel că, la modul serios, abia de câțiva ani s-a decis reparația lui. La modul capital, desigur.

O primă idee a fost să zicem încastrarea a două grinzi care să dea o nouă rezistență acestui pod. O macara ar fi avut un rol bine definit, este logic, podul are o lungime de peste 45 de metri iar lucrările nu se pot realiza „cărând cu spatele” cum se spune. În cele din urmă s-a luat hotărârea ca podul, mai cunocut sub denumirea de pasajul sau pasarelă, să fie demolat cu totul și reconstruit. Costurile sunt de aproximativ 2,5 milioane de euro.

Și care este legătura cu firma noastră? Simplu, câștigătorul licitației a ales să lucreze cu o macara închiriată de la Sulfatim Timișoara.

macara la pasarela Gelu
Lucrările de reparaţii-construcţii de la Pasarela Gelu din Timișoara. Sulfatim SRL participă cu o macara Liebherr

Conform contractului se prevede ca lucrările să fie finalizate în toamnă.

Noua pasarelă va fi, în același timp, un pasaj pietonal dar și o pistă pentru biciclete. Vor fi prevăzute inclusiv spații verzi și iluminat public. Și, gândiți-vă, nimic din toate acestea nu s-ar putea realiza fără o macara închiriată de la Sulfatim SRL din Timișoara.

» Vezi și știri despre construcția Pasarelei Gelu din Timișoara

Tramvaie vechi și două macarale Liebherr

În cadrul „Timișoara 2023 – Capitala Europeană a Culturii”, autoritățile locale au decis scoaterea din depoul Muzeului de Transport Public „Corneliu Miklosi” a câtorva tramvaie de epocă. Aceasta pentru ca timișorenii și cei care trec prin oraș să le vadă, să-și amintească sau să afle despre ele. Și fiecare ar trebui să știe că manevrarea tramvaielor, din vagonul de transport și până pe amplasamentul din piețele publice, nu ar fi fost posibilă fără două macarale mobile de tip Liebherr. Macarale de culoare roșie și închiriate de la Sulfatim Timișoara.

macarale in piata unirii din Timisoara
Macarale Liebherr în Piata Unirii din Timisoara manipulând un tramvai de epocă

Operațiunea, deși poate ar părea că-i floare la ureche, s-a executat în miezul nopții, când mușterii de la terasele din Piața Unirii și Piața Traian au preferat să doarmă decât să dea o mână de ajutor. Așa se face că de-acum și până când o mai fi vremea bună, în cele două mari piețe ale Timișoarei puteți vedea câteva tramvaie de epocă. Din istoria Timișoarei.

Și iată că, în cele din urmă, s-a putut demonstra necesara conexiune dintre istoria Timișoarei și macaralele noastre. În sensul că pentru a fi știută istoria trebuie adusă în față. Și nu numai adusă ci și ridicată. Iar la asta ne pricepem…

» Timișoara – Capitala Europeană a Culturii 2023