La construirea noului terminal al aeroportului internațional din Timișoara și Tulcea s-au folosit macarale Liebherr de la firma noastră. Desigur că terminalele la care a lucrat Sulfatim, atât cel din Timișoara cât și noul aeroport internațional „Delta Dunării” din Tulcea, par niște lucrări insignifiante în comparație cu aeroporturile despre care vom povesti în continuare.
» Macara de închiriat de la Sulfatim Timișoara
Desigur că în funcție de anvergura aeroportului, de dificultatea lucrării în general sau a vreunui element specific în particular, se folosesc macarale de mai mică sau mai mare putere. Însă, dacă e vorba de condiții speciale de lucru, de preferat vor fi întotdeauna utilajele puternice și complexe. Ca în situațiile de mai jos.
» Sulfatim Timișoara a contribuit la realizarea terminalului aeroportului internațional
Liebherr lucrează la noile aeroporturi din Groenlanda
Groenlanda, regiune autonomă aparținătoare de Regatul Danemarcei, construiește două noi aeroporturi în vestul insulei. Respectiv la Ilullisat și capitala Nuuk. Ideea ar putea părea dacă nu nebunească, cel puțin inutilă din moment ce există zboruri transatlantice! Noile condiții ale vieții politice internaționale impun însă acest lucru. Avioanele de mare capacitate de pe ruta dintre SUA și Europa vor putea face drumul cu o escală.
Un zbor intercontinental cu escală înseamnă transport de combustibil mai puțin iar spațiul eliberat astfel ar fi folosit de mărfuri. Inclusiv arme! Însă, avioanele de mare capacitate au nevoie de piste corespunzătoare. Iar acestea se construiesc cu utilaje puternice precum macaralele Liebherr.
Cele două noi aeroporturi au nevoie de un teren plat. La Ilullisat, de exemplu, este nevoie de excavarea din mare a mâlului și înlocuirea lui cu piatră de fundație. Așa se face că pentru excavarea solului moale și mâlos la o macara de tip Liebherr HS 8200 i s-a atașat o cupă de excavator. Se extrag astfel până la 10.000 de tone de mâl pe săptămână. Mai mult, cupei de ecavator i s-au atașat senzori electronici. Macargiul va vedea pe monitor de unde mai poate excava mâl și așeza în loc cu macaraua material solid pentru fundație.
Ambele aeroporturi au date prognozate de finaliare la sfârșitul lui 2024.
Aeroportul din Madeira este construit pe piloni
Puțini știu că aeroportul internațional din Madeira din Funchal are aproximativ jumătate de pistă construită pe piloni cu fundația în Oceanul Atlantic. Sa construiești un aeroport pe insul madeira s-a dovedit a fi o muncă titanică, practic nu este niciun teren plat. În 1964 s-a terminat aeroportul dar care avea o lungime de 1600 metri. Insuficient tpentru un aeroport modern în condițiile creșterii turismului.
Ideea de extindere a pistei a apărut la începutul anilor 70. Aici au avut loc câteva accidente, unul foarte grav cu un Boeing, în 1977, când au murit 134 de oameni. Extinderea s-a realizat cu doar 200 de metri și a fost finalizată în 1986. Intervenția macaraelor fost însă decisivă în ultima etapă de extindere a aeroportului.
Macaralele au intervenit decisiv când pista a fost prelungită prin realizarea unui fel de șpod pe piloni. Astfel, din 2000 și până în 2004 s-a realizat una dintre cele mai grandiioase lucrări. În final, aeroportul are aproape 2800 de metri.
După cum puteți observa, niciun aeroport adevărat nu se poate construi fără măcar o macara…